De vele werkzaamheden van een manager
Als manager kom je (bijna) altijd tijd tekort. Hoe kan je meer doen in minder tijd? Hoe stel je prioriteiten en maak je de juiste keuzes? Welke vragen stel je in een kennismakingsgesprek? Hoe haal je meer uit de functionerings- en beoordelingsgesprekken die je moet houden? Is een demotie een goed idee? Waar moet je op letten als je een nieuwe medewerker wilt vinden via het plaatsen van een videovacature? Hieronder zijn een aantal artikelen te vinden die je hierbij kunnen helpen.
Kennismakingsgesprekken
Als leidinggevende kan je maar één keer een eerste functioneringsgesprek houden met de medewerkers in je nieuwe baan. Hoe je deze kans kan benutten om meer inzicht te krijgen in je medewerkers en de organisatie in het algemeen lees je in het artikel 'De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken.
Time management: e-mail beheren
De enorme berg e-mails die je per dag ontvangt, slokken steeds meer van je tijd op. Hoe blijf je je eigen e-mail de baas? En hoe zorg je dat je zo min mogelijk tijd besteedt aan het beheer hiervan? In het artikel 'Time management; e-mail beheren' lees je hier meer over.
De verschillen tussen een functioneringsgesprek en een beoordelingsgesprek
Helaas worden deze de termen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek nogal eens door elkaar gehaald. Uiteraard is dit niet goed want er zijn een aantal essentiële verschillen. Meer hierover is te lezen in het artikel 'Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek.
Time management
Door je werkzaamheden goed te organiseren kun je meer doen in minder tijd. Je bent niet langer bezig met het zoeken naar belangrijke informatie en door de juiste dingen op je to-do-lijst te zetten weet je wat de volgende stap is. Goed time management zorgt er niet alleen voor dat je meer kunt doen in minder tijd, het zorgt ook voor goed overzicht waardoor je beter overzicht hebt en dus ook beter prioriteiten kunt stellen.