Opgroeien » Zakelijk
Opgroeien: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 9 van 9 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken

De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken

Als leidinggevende ga je goed van start als de eerste functioneringsgesprekken kennismakingsgesprekken zijn. Doe dit als je pas bent gestart in je nieuwe baan als leidinggevende bij een andere werkgev… Management, Management, 24-04-2013
De voor- en nadelen van een demotie

De voor- en nadelen van een demotie

Een demotie komt zelden voor. Er zijn schattingen dat ongeveer één procent van alle werknemers een keer met een demotie te maken hebben, vaak met behoud van het oude salaris. Een echte demotie, met sa… Management, Management, 03-02-2014
De voor- en nadelen van prestatiebeloningen

De voor- en nadelen van prestatiebeloningen

Prestatiebeloningen (of variabele beloningen) worden door bedrijven ingezet om de betrokkenheid en de motivatie van hun medewerkers te vergroten. Het is echter belangrijk om een prestatiebeloning op d… Onderneming, Management, 28-10-2013
Timemanagement; archiveren

Timemanagement; archiveren

Niets is ergerlijker dan zoekgeraakte informatie. Tijdsverlies door kwijtgeraakte mappen of losse vellen papier die door elkaar liggen is verlies van kostbare tijd. Het is daarom belangrijk om informa… Management, Management, 17-09-2013
Timemanagement; e-mail beheren

Timemanagement; e-mail beheren

Niet alleen zakelijk, maar ook privé ontvangen mensen soms enorme hoeveelheden e-mails per dag. Deze e-mails en het beheer hiervan, slokken steeds meer van beschikbare en kostbare tijd op. Hoe blijf j… Management, Management, 23-04-2013
Timemanagement; efficiënter gebruik van e-mail

Timemanagement; efficiënter gebruik van e-mail

Niet alle e-mail is noodzakelijk en efficiënt. Inmiddels besteedt een groot deel van alle werknemers een flink deel van de werktijd aan het lezen en versturen van mail. Daarnaast checkt een flink deel… Zakelijk, Management, 25-02-2014
Timemanagement; to-do-lijst (getting things done)

Timemanagement; to-do-lijst (getting things done)

In deze tijd waarin er steeds meer informatie op ons afkomt en alles steeds sneller en eerder lijkt te moeten gebeuren is het belangrijk om overzicht te houden. Een goede en duidelijke to-do-lijst kan… Management, Management, 16-09-2013
Tips voor het maken van een goede sollicitatievideo

Tips voor het maken van een goede sollicitatievideo

Soms wordt er bij een vacature gevraagd om een sollicitatievideo te maken en mee te sturen als onderdeel van de sollicitatieprocedure. Het is belangrijk dat je dat je sollicitatievideo van goede kwali… Diversen, 28-01-2014
Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Afhankelijk van de organisatie waar je werkt houd en/of krijg je elk jaar een functioneringsgesprek of een beoordelingsgesprek en soms vinden beide gesprekken plaats. Wat is precies een functionerings… Management, Management, 25-04-2013
Schrijf mee!